Bezárás
közpénzégetés

Évente közel 30 millióért buszoztatnak 16 agrárminisztériumi dolgozót naponta Kecskemétre

Az Agrárgminiszérium Ikladról hét, Budapestről kilenc dolgozóját szállíttatja Kecskemétre minden nap. A legutóbbi közbeszerzési értesítő szerint a SZALAI-BUSZ Kft. ezt naponta összesen nettó 93 ezer forintért vállalta.

Előfizetőket keresünk – támogasd a munkánkat havi ezer forinttal!
Támogatom

“A Miniszterelnökség Kecskemétre költöztetett agrár-vidékfejlesztési államtitkársága 1200 milliárd forintnyi fejlesztési forrást oszthat el a magyar vidék szereplőinek” – ezt még 2015-ben mondta Orbán Viktor. A ma már Agrárminisztériumhoz tartozó államtitkárság még 2014-ben költözött Kecskemétre. Ezt a kormány akkor az index.hu-nak azzal magyarázta, hogy a cél az, hogy lehetőség szerint a nagyobb vidéki városokat is bekapcsolják a “közigazgatási-közéleti vérkeringésbe”.

2018-ban viszont már arról szóltak a hírek, hogy mindent visszacsinálnak, az államtitkárság visszaköltözik Budapestre – ez azonban a mai napig nem történt meg. És valószínűleg egy darabig nem is fog, ugyanis az Agrárminisztérium nemrég írt ki közbeszerzést munkatársai Kecskemétre buszosztatására.

Eszerint a dolgozói személyszállítás két útvonalra kértek. Az egyik a Budapest-Kecskemét-Budapest útvonal, a másik az Iklad–Gödöllő–Gyömrő–Kecskemét útvonal.

A budapesti út naponta összesen 180 kilométer, míg az ikladi 236 kilométer. A közbeszerzést a SZALAI-BUSZ Kft. nyerte, a rövidebb pestit nettó 49500, míg a hosszabb ikladit nettó 43500 forintért. Míg Budapestről naponta kilenc, az Iklad-Gödöllő busz naponta hét államtitkársági dolgozót hord Kecskemétre. Vagyis összesen tizenhatan utazgatnak, naponta nettó 93 ezer forintért.

Egy korábbi közbeszerzésből az is kiderül, hogy 2018-ban ugyanezt az utazást a SZALAI-BUSZ Kft. nettó 64 200 forintért vállalta. 2017-ben még az akkor Lázár János vezette Miniszterelnökség intézte a közbeszerzést, szintén a SZALAI-BUSZ Kft.-vel. Az akkori szerződés szerint a két körút nettó 64 360 forintból történt, naponta. A teljes szerződés összege nettó 15,9 millió, azaz bruttó 20,2 millió forint volt. Ez nőtt két év alatt a másfélszeresére, közel 30 millió forintra.

A SZALAI-BUSZ Kft. egyébként 2016 óta mind a Miniszterelnökség, mind a Honvédelmi Minisztérium, mind az Agrárminisztérium közbeszerzésein sikeres. A cég éves árbevétele azóta 873 millióról 1,1, majd 1,2 milliárd forintra nőtt.

Milliók bérletekre

Az Agrárgminisztérium bőven költ a helyben dolgozókra is, ha közlekedésről van szó. A minisztérium 2019. negyedik negyedévi kimutatása szerint összesen 717-en dolgoztak a minisztériumban, ebből 16-an ingáznak. Az összes dolgozó helyi járatokra szóló bérlete 96,7 millió forint volt. Közlekedési költségtérítésre további 7,9 millió forint ment el.

A buszoztatás kapcsán kerestük az Agrárminisztériumot, hogy tervezik-e 2020-ban a minisztérium költöztetését, ennyi év távlatából, sikeresnek ítélik-e a Kecskemétre költözést, de egyik kérdésünkre sem válaszoltak.

Segesvári Csaba

A cégadatokat az OPTEN Kft. szolgáltatta. Fotó: A Szalai-Busz Kft. egyik városi busza. Forrás: szalaibusz.hu

Adj 1 százalékot az Átlátszónak! Adószám: 18516641-1-42 Átlátszónet Alapítvány
Az Átlátszó nonprofit szervezet: cikkeink ingyen is olvashatóak, nincsenek állami hirdetések, és nem politikusok fizetik a számláinkat. Ez teszi lehetővé, hogy szabadon írhassunk a valóságról. Ha fontosnak tartod a független, tényfeltáró újságírás fennmaradását, támogasd a szerkesztőség munkáját egyszeri vagy rendszeres adománnyal, vagy az szja 1 százalékod felajánlásával!

Előfizetőket keresünk – támogasd az Átlátszót

Az Átlátszó nonprofit szervezet, nem fogadunk el pénzt politikai pártoktól vagy az államtól. Rád viszont nagyon számítunk!

Támogatom