Országszerte

A vidéki Magyarország blogja - mert Budapesten kívül is van élet, kormányfüggetlen vidéki sajtóorgánum viszont egyre kevesebb.

közpénzégetés

Évente közel 30 millióért buszoztatnak 16 agrárminisztériumi dolgozót naponta Kecskemétre

Az Agrárgminiszérium Ikladról hét, Budapestről kilenc dolgozóját szállíttatja Kecskemétre minden nap. A legutóbbi közbeszerzési értesítő szerint a SZALAI-BUSZ Kft. ezt naponta összesen nettó 93 ezer forintért vállalta.

“A Miniszterelnökség Kecskemétre költöztetett agrár-vidékfejlesztési államtitkársága 1200 milliárd forintnyi fejlesztési forrást oszthat el a magyar vidék szereplőinek” – ezt még 2015-ben mondta Orbán Viktor. A ma már Agrárminisztériumhoz tartozó államtitkárság még 2014-ben költözött Kecskemétre. Ezt a kormány akkor az index.hu-nak azzal magyarázta, hogy a cél az, hogy lehetőség szerint a nagyobb vidéki városokat is bekapcsolják a “közigazgatási-közéleti vérkeringésbe”.

2018-ban viszont már arról szóltak a hírek, hogy mindent visszacsinálnak, az államtitkárság visszaköltözik Budapestre – ez azonban a mai napig nem történt meg. És valószínűleg egy darabig nem is fog, ugyanis az Agrárminisztérium nemrég írt ki közbeszerzést munkatársai Kecskemétre buszosztatására.

Eszerint a dolgozói személyszállítás két útvonalra kértek. Az egyik a Budapest-Kecskemét-Budapest útvonal, a másik az Iklad–Gödöllő–Gyömrő–Kecskemét útvonal.

A budapesti út naponta összesen 180 kilométer, míg az ikladi 236 kilométer. A közbeszerzést a SZALAI-BUSZ Kft. nyerte, a rövidebb pestit nettó 49500, míg a hosszabb ikladit nettó 43500 forintért. Míg Budapestről naponta kilenc, az Iklad-Gödöllő busz naponta hét államtitkársági dolgozót hord Kecskemétre. Vagyis összesen tizenhatan utazgatnak, naponta nettó 93 ezer forintért.

Egy korábbi közbeszerzésből az is kiderül, hogy 2018-ban ugyanezt az utazást a SZALAI-BUSZ Kft. nettó 64 200 forintért vállalta. 2017-ben még az akkor Lázár János vezette Miniszterelnökség intézte a közbeszerzést, szintén a SZALAI-BUSZ Kft.-vel. Az akkori szerződés szerint a két körút nettó 64 360 forintból történt, naponta. A teljes szerződés összege nettó 15,9 millió, azaz bruttó 20,2 millió forint volt. Ez nőtt két év alatt a másfélszeresére, közel 30 millió forintra.

A SZALAI-BUSZ Kft. egyébként 2016 óta mind a Miniszterelnökség, mind a Honvédelmi Minisztérium, mind az Agrárminisztérium közbeszerzésein sikeres. A cég éves árbevétele azóta 873 millióról 1,1, majd 1,2 milliárd forintra nőtt.

Milliók bérletekre

Az Agrárgminisztérium bőven költ a helyben dolgozókra is, ha közlekedésről van szó. A minisztérium 2019. negyedik negyedévi kimutatása szerint összesen 717-en dolgoztak a minisztériumban, ebből 16-an ingáznak. Az összes dolgozó helyi járatokra szóló bérlete 96,7 millió forint volt. Közlekedési költségtérítésre további 7,9 millió forint ment el.

A buszoztatás kapcsán kerestük az Agrárminisztériumot, hogy tervezik-e 2020-ban a minisztérium költöztetését, ennyi év távlatából, sikeresnek ítélik-e a Kecskemétre költözést, de egyik kérdésünkre sem válaszoltak.

Segesvári Csaba

A cégadatokat az OPTEN Kft. szolgáltatta. Fotó: A Szalai-Busz Kft. egyik városi busza. Forrás: szalaibusz.hu

Adj 1 százalékot az Átlátszónak! Adószám: 18516641-1-42 Átlátszónet Alapítvány
Az Átlátszó nonprofit szervezet: cikkeink ingyen is olvashatóak, nincsenek állami hirdetések, és nem politikusok fizetik a számláinkat. Ez teszi lehetővé, hogy szabadon írhassunk a valóságról. Ha fontosnak tartod a független, tényfeltáró újságírás fennmaradását, támogasd a szerkesztőség munkáját egyszeri vagy rendszeres adománnyal, vagy az szja 1 százalékod felajánlásával!

Megosztás