Bezárás
Ezzel szemben a valóság

Megszűnésére hivatkozva menekül a helyreigazítás elől a Echo TV

Bírósági beadványban állította az Echo TV jogi képviselője egy helyreigazítási perben, amit Ujhelyi István indított a tévé ellen, hogy az Echo annyira megszűnt, hogy nem is olvadt be az ismét propagandaszócsővé vált Hír Televízióba. Csakhogy 4 nappal a közlés után megindították a tévéket üzemeltető cégek fúziós procedúráját, az erről szóló dokumentumokat május 24-i levélben küldték meg a Fővárosi Törvényszék cégbíróságának. Ha tényleg utód nélkül szűnt volna meg az Echo, Ujhelyi elégtétel nélkül maradna, pedig mindennek elhordták a kampányban.

Előfizetőket keresünk – támogasd a munkánkat havi ezer forinttal!
Támogatom

Pofozóbábúnak használták az EP-kampányban Ujhelyi István szocialista EP-képviselőt a kormánymédia tagjai, állítólagos korrupt lakásfelújításáról hetekig cikkeztek. Ujhelyi helyreigazításért perel, de az Echo TV menekül. Azt állítják, ők mint médiaszolgáltató megszűntek, így  helyreigazítási eljárásban nem is perelhetőek.

Informátor: Exkluzív interjú a volt Szeviép-vezérrel – ezzel a címmel jelent meg riport az első fokon 6 év börtönre ítélt Baranyi Sándorral még március végén, aki az Echo TV-nek azt állította,  30-40 millió forint értékben a Szeviép finanszírozta az MSZP-s Ujhelyi István szőregi házának felújítását.

Ez már a sokadik felvonása volt az állítólagos korrupciónak, a nagy bejelentést szintén Baranyi a KESMA-tag, kormánypárti Délmagyarországban egy interjúban kezdte. A korrupcióra utaló kijelentések kontroll nélkül futottak végig a kormánymédián, ahogy az is, hogy Baranyi szerint Ujhelyi állítólag eltitkolta nyaralóját – épp csak annyira, hogy még a parlamenti vagyonnyilatkozatában is szerepel.

A kormánypárti információkra gyorsan rákaptak a Fidesz-képviselők, sajtótájékoztatót is tartottak, amiben felszólították Ujhelyi Istvánt, az MSZP európai parlamenti képviselőjét, hogy számlákkal igazolja, ki újította fel a szőregi városrészben található házát. Ujhelyi válaszképp bemutatta a házat, de ez a videó kisebb karriert futott be, mint a kormánymédia által generált állítólagos korrupciós ügy.

Ujhelyi, hogy tisztázza magát, helyreigazítást kért a kormánymédiumoktól. Egyiket épp a kormányszócső szegedma.hu-tól, ahol május 23-án azt posztolták: “ma egyébként sajtóperre mentünk volna Ujhelyi Istvánnal szemben, amiért kifogásolta több, korábbi cikkünk állításait is. Ezek a cikkek a Baranyi Sándor (és mások) elmondásai és bemutatott bizonyítékai alapján készültek. A tárgyalásra Baranyi Sándort (és másokat) is szerettünk volna tanúként beidézni, de ezzel egyelőre várnunk kell, mert a képviselő ügyvédjén keresztül halasztást kért”.

Nem véletlenül kért halasztást, ugyanis épp az Echo TV elleni sajtóper folyt Budapesten.

“Eddig 21 keresetet adtunk be, egyrészt azért, mert Deutsch Tamás azt állította, Ujhelyi István Fidesz-tag akart lenni, másrészt az állítólagos lakásfelújítás miatt” – mondta az Átlátszónak Litresits András, Ujhelyi István ügyvédje. Hangsúlyozta, a Deutsch-ügyben már meg is nyerték a helyreigazítást.

“Írtunk az Echo TV-nek és a Hír TV-nek is helyreigazítási kérelmet, de egyik sem válaszolt. A tárgyaláson azzal védekeztek – formailag akár igazolható módon – hogy ők már nem médiaszolgáltató, hanem csak egy sima cég, és ők valójában a hírekkel ellentétben nem olvadtak be a Hírt TV-be, így mivel április elseje óta nem végeznek médiaszolgáltatást, nem sajtószervek, nem lehet őket perelni” – mondta Litresits András. Az Átlátszóhoz eljuttatott irat szerint erre hivatkozva kérik a per megszüntetését.

Hogy az Echo TV ügyvédei pontosan miért gondolják, hogy nem olvadtak be a Hír TV-be, rejtély. Maga a KESMA jelentette be, hogy  “Az ECHO HUNGÁRIA TV Televíziózási, Kommunikációs és Szolgáltató Zártkörű Részvénytársaság és a HírTV Műsorszolgáltató és Hirdetésszervező Zártkörűen Működő Részvénytársaság átalakul, mégpedig olyan formában, hogy az ECHO TV beolvad a HírTV-be. A cégjogi beolvadásra tekintettel a Kuratórium döntést hozott arról, hogy az „ECHO TV” független televíziós társaság műsorszolgáltatása 2019. április 1. napjától megszűnik.”

Sőt, a fúzióról szóló dokumentumokat (egyesülési terv, egyesülési szerződés, részvényesek határozatai, átalakulási vagyonmérleg-tervezetek) be is nyújtotta a Hír TV Zrt. (“átvevő társaság”) ügyvédje a cégbíróságnak. Az aláíratlan szerződés-tervezetek júniusi dátumozásúak, a jogász kísérőlevele május 24-én kelt. A tervezett egyesülés napja szeptember 30.

Egyesülési szerződés

Van persze némi furfang az Echo ellenkérelmében – mármint amit az Ujhelyi-féle perben küldtek a bíróságnak, lerázva a felelősséget a közlésükért. Pontosan így fogalmaznak:

“előadjuk, hogy az ECHO Hungária Tv Zrt. valamint a Hír Tv Zrt. két, egymástól elkülönülten működő zártkörű részvénytársaság. Jelenleg az ECHO Hungária Tv Zrt. egy médiaszolgáltatási tevékenységet nem végző, önálló társaságként működik, melynek a HírTv Zrt. jelenleg nem a jogutódja, így a HírTv Zrt. megítélésünk szerint nem kötelezhető az ECHO Hungária Tv Zrt. által sugárzott műsorok tekintetében helyreigazító közlemény közzétételére.”

A hangsúly, így utólag olvasva a “jelenleg nem” kifejezésen lehet – alighanem így kerüli el az alperes a Pinocchio-effektust. Nem nő meg az orruk, még ha nem is fejtették ki az igazság valamennyi részletét. Ez az irat ugyanis május 20-i keltezésű, míg a cégbírósági fúziós pakk négy nappal később született.

A cégbíróságok egyébként az esetek túlnyomó többségében nem gördítenek akadályt a cégek átalakulása (szétválás, beolvadás effélék) elé.

Litresits András szerint ráadásul a tárgyalóteremben más is elhangzott. Állítása szerint az Echo TV ügyvédje arra is utalt, hogy csak ideiglenesen szüntették be a sugárzást, azaz később újra médiaszolgáltató lehet a cég. Ezt az ügyvéd elmondása szerint a bíró sem tudta elfogadni, hiszen, akkor kampányidőszakban mindent mondhatnak, aztán meg, ha perelnék őket, akkor megszakítják az adást, és már nem is perelhetőek.

A bíróság ezért, lehetséges, hogy a jövő héten a sajtóper felfüggesztése mellett az Alkotmánybírósághoz fordul állásfoglalásért, miközben a többi kormánymédium ellen indított helyreigazítási per Szegeden kezdődik. A Lokállal kapcsolatban már kimondta a bíróság, hogy hiába állította Baranyi, hogy Ujhelyi korrupt pénzből újította fel házát, azt maga a tanúként megidézett Baranyi sem tudta igazolni.

Segesvári Csaba

Fotó: Ujhelyi István/Facebook

Előfizetőket keresünk – támogasd az Átlátszót

Az Átlátszó nonprofit szervezet, nem fogadunk el pénzt politikai pártoktól vagy az államtól. Rád viszont nagyon számítunk!

Támogatom