Rozsdás mentők Borsodban, az OMSZ szerint nem veszélyes

rozsda

 

“A képeken is látható korrodált, többszörösen hiányos doblemez a közlekedésbiztonságot nem veszélyezteti”, nyilatkozta Győrfi Pál, az Országos Mentőszolgálat szóvivője, miután Kusper Zsolt, a Magyarországi Mentődolgozók Szövetségének elnöke egy videót tett közzé a Facebook-on egy, az ózdi mentőállomáson szolgálatban lévő 2006-os Ford mentőről, ami alulról teljesen szét van rohadva, éppen azon a részen, ahol a fékcsövek mennek.

Miután a sofőr reklamált, a főnökei azt mondták neki, hogy menjen lassabban. Az egykor mentőgépkocsi-vezetőként dolgozó Kusper (aki időközben elvégezte a jogi egyetemet, sőt 2017-ben többedmagával megalapította a pártként működő Elégedett Magyarországért Mozgalmat, ami el is indult a választásokon) azt írta, hogy miután a mentőgépkocsi-vezető nem volt hajlandó beülni az autóba, Miskolcon adtak neki egy olyat, amelyik nehezen indul.

Névtelenséget kérő mentősök szerint, a szolgálat vezetése megpróbálja elbagatellizálni az ügyet azzal, hogy csak pár ilyen ócska autó van az országban, de ez nem igaz.

Meglepő módon a botrány kirobbanása után az Országos Mentőszolgálat nem azt nyilatkozta, hogy az életveszélyes és mentésre alkalmatlan autókat azonnal kivonják a forgalomból, hanem azt, hogy egy még meg nem határozott időpontban lesz csere: ha megjönnek az új kocsik.

Győrfi szerint az OMSZ-nál futó minden egyes mentőautó biztonságos közlekedésre alkalmas műszaki állapotban van, amit az időszaki műszaki vizsgák között is rendszeresen ellenőriznek, a szükséges javításokat elvégzik. Ez utóbbi állítás a roncsautó videóját elnézve már-már a cinikus kategóriába tartozik.

A hírek szerint Kusper mindenesetre levelet írt a főigazgatónak, hogy vizsgálja ki a különböző szintű műszaki vezetők esetleges  büntető felelősségét. Nem kevésbé érdekes az is, hogy a mentőautók évente vesznek részt állami műszaki vizsgán. Elképzelhető, hogy két vizsga között, 12 hónap alatt így el tud rozsdásodni egy autó?

Pusztai László (Északhírnök)