Bezárás
teknőc

Tini Nindzsa Teknőcök verték ki a biztosítékot a szombathelyi önkormányzat sajtóosztályán

Az ellenzéki sajtóval más esetben csak ritkán kontaktáló hivatalnokok most gyors reagálásúnak bizonyultak.

Add az adód egy százalékát az Átlátszónak!

További részletek: atlatszo.hu/azenadombol

Már megint kilyukadt a távhő egyik vezetéke Szombathelyen – írta cikkében az Ugytudjuk.hu. Bár talán az is megérne egy cikket, hogy a szombathelyi távhővezetékek milyen állapotban vannak, ha 2019-ben ez volt a harmadik ilyen üzemzavar, pedig még alig kezdődött el az év, de most inkább a cikkhez készült illusztráció szolgáltatja a témát.

Szombathelyen Fideszes városvezetés van, az Ugytudjuk.hu pedig alapvetően kritikus hangot üt meg a helyi hatalommal. A szerkesztőség hiába kér információkat a városházától, a polgármesteri kabinetiroda havi bruttó 1 millió 380 ezer forintból működő sajtóosztálya nem válaszol a feltett kérdésekre.

Az iroda nemrég azzal kontrollálta mégjobban a városvezetők sajtómegjelenéseit, hogy megszüntette azt az évtizedes gyakorlatot, miszerint a sajtónak a hét elején kiküldik a tisztségviselők heti programját. A sajtóiroda ezt azzal magyarázta, hogy az eseményekre ezután külön meghívót küldenek majd a sajtónak.

A tavaly 5 millió 707 ezer 380 forint közpénzből működő városi honlap, a szombathely.hu tájékoztatása szerint a polgármester és alpolgármesterek a heti program ki nem küldése óta eltelt két hét alatt több eseményen is részt vettek, az Ugytudjuk.hu azonban mindössze két meghívót kapott. A kultúra napi ünnepségre és egy állampolgári esküre invitálták őket.

Mindez jól mutatja, hogy nincsenek egyszerű helyzetben a portál szerkesztői.

Ehhez képest az említett távhővezetékes cikk megjelenése után 13 perccel máris email érkezett az Ugytudjuk.hu-hoz a városháza sajtóirodájától.

A portál illusztrációnak egy olyan fotót használt, aminek eredetije a szombathely.hu-n jelent meg – ezt jelezték is a képaláírásban -, a szerkesztők azonban belemontázsolták a Tini Nindzsa Teknőcöket is.

Erre a sajtóiroda etikátlan manipulációt emlegetett a levelében arra hivatkozva, hogy “ilyen fotó náluk nem jelent meg”.

Tanulságos, hogy a máskor a sajtóval alig vagy egyáltalán nem kontaktáló hivatalnokokat, pont egy viccesnek szánt montázs késztette kapcsolatfelvételre.

Farkas Bazsi

Címlapkép: az ugytudjuk.hu illusztrációja a szombathely.hu fotója alapján

Előfizetőket keresünk – támogasd az Átlátszót

Az Átlátszó nonprofit szervezet, nem fogadunk el pénzt politikai pártoktól vagy az államtól. Rád viszont nagyon számítunk!

Támogatom